Zakładając Konto Użytkownik potwierdza, że zna treść regulaminu i wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia.
Pełna nazwa firmy:
Grykar Grzegorz Gryka
nip: 9721145294
regon: 300873990
Biuro obsługi/serwis/magazyn Grykar:
Grykar Grzegorz Gryka
ul.Reknicka 1
61-065 Poznań
Adres siedziby firmy:
Grykar Grzegorz Gryka
ul.Bazyliowa 12/1
62-064 Plewiska
I Pojęcia
- Regulamin – niniejszy dokument określający zasady korzystania ze Strony www.krainaopon.pl
- Administrator – podmiot zarządzający stroną www.krainaopon.pl. Administratorem strony jest firma Grykar Grzegorz Gryka, z siedzibą w Plewiskach, ul. Bazyliowa 12/1, 62-064 Plewiska, NIP 972-11-45-294 (w skrócie Grykar).
- Sklep internetowy – część strony internetowej udostępniona dla Użytkowników, umożliwiająca po zarejestrowaniu i zalogowaniu dostęp do indywidualnego Konta, a także wgląd, edycję oraz wprowadzanie własnych danych do systemu.
- Użytkownik – konsument lub podmiot gospodarczy, który wyraził zgodę na treść niniejszego Regulaminu oraz korzysta ze Strony i Sklepu internetowego Grykar.
II Ochrona prywatności
- Użytkownik korzystając ze Sklepu internetowego Grykar podaje swoje dane osobowe lub dane firmy.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez Grykar jako Administratora ww. danych wyłącznie w celach związanych z prowadzeniem Sklepu internetowego oraz ze świadczonymi usługami oraz sprzedażą.
- Użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Grykar poprzez pocztę elektroniczną oraz sms.
- Administrator danych nie przekazuje ich podmiotom trzecim.
- Użytkownik wyraża zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Grykar swoich danych osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 (Dz.U.nr 133 poz.883).
- Użytkownik ma prawo wglądu do wszelkich umieszczonych przez siebie w Sklepie internetowym Grykar danych, ich zmiany, a także usunięcia danych z bazy.
III Odpłatność
- Korzystanie ze Sklepu internetowego Grykar jest całkowicie bezpłatne.
IV Odstąpienie od umowy
- Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od daty doręczenia/odbioru zamówienia (oświadczenie o odstąpieniu od umowy pobierzesz tutaj).
- Po odebraniu towaru kupujący może od umowy odstąpić, składając oświadczenie na piśmie oraz dokonując zwrotu towaru w terminie 14 dni od dnia odebrania zamówienia. Towar musi być w stanie nienaruszonym, nie może być używany, zabrudzony, nie może nosić żadnych znamion użytkowania. W przeciwnym wypadku zastrzegamy sobie prawo do odmówienia przyjęcia zwrotu. Do zwracanego towaru musi być dołączony dowód zakupu (oryginał faktury lub paragon) oraz oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Przelew następuje w terminie 14 dni od daty zwrotu towaru na adres Grykar Grzegorz Gryka, ul. Reknicka 1, 61-065 Poznań, przelewem na wskazany przez klienta rachunek bankowy. Koszty zwrotu przesyłki (ze sklepu do klienta, od klienta do sklepu) ponosi Klient (zamawiający towar).
- Przed odbiorem i zapłatą za zamówiony towar, klient zobowiązany jest do sprawdzenia czy przesyłka jest zgodna z zamówieniem oraz czy nie jest uszkodzona. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek niezgodności w przesyłce lub w sytuacji gdy przesyłka została uszkodzona prosimy o odmowę przyjęcia paczki od kuriera i podpisanie protokołu zwrotnego/reklamacyjnego.
- Rezygnacja ze zrealizowanego już zamówienia oraz nie przyjęcie towaru zgodnego z zamówieniem jest równoznaczne ze zgodą na pokrycie kosztów transportu ze sklepu internetowego do klienta oraz od klienta do sklepu internetowego.
V Gwarancja
- Gwarantami są producenci towarów oferowanych w sklepie internetowym.
- Gwarancja obejmuje Polskę.
- Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od daty zakupu dla osób prywatnych oraz 12 miesięcy od daty zakupu dla firm.
- Gwarancja obejmuje jedynie wady powstałe z przyczyn tkwiących w rzeczy sprzedanej.
- Gwarancja nie obejmuje usterek nie związanych z wadami rzeczy, a w szczególności powstałych w wyniku:
- nieprawidłowej techniki jazdy,
- niewłaściwego magazynowania towaru,
- nieprawidłowej obsługi ogumienia (w tym nieprawidłowego montażu i demontażu opony),
- użytkowania w sposób sprzeczny z zaleceniami zdefiniowanymi na oponie,
- uszkodzeń o charakterze mechanicznym (np. przecięcie,przedziurawienie lub uszkodzenie w skutek uderzeń),
- umyślnego uszkodzenia towaru,
- uszkodzeń objawiających się odbiegającym od normy zużyciem towaru w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu powietrza, uszkodzonych felgach, uszkodzonych elementach zawieszenia pojazdu,
- uszkodzeń powstałych podczas wypadku drogowego,
- zastosowania opony niezgodnego z jej przeznaczeniem,
- zastosowania niewłaściwego rozmiaru,
- uszkodzeń chemicznych,
- naturalnego procesu starzenia się opon.
Gwarancji nie podlegają opony ze zużyciem bieżnika poniżej głębokości wymaganej przez obowiązujące przepisy.
VI Rękojmia
- Sprzedawca odpowiada wobec klienta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie do 2 lat od momentu jego wydania.
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie rękojmi, jeżeli towar konsumpcyjny posiada wady fizyczne lub prawne.
- Wada fizyczna to niezgodność produktu z umową. Dochodzi do niej w szczególności wtedy, gdy rzecz:
- nie ma właściwości, które produkt tego rodzaju powinien mieć,
- nie ma właściwości, o których konsument został zapewniony przez sprzedawcę lub reklamę,
- nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę,
- została wydana kupującemu w stanie niezupełnym.
- Wada prawna to niezgodność polegająca na tym, że:
- towar jest własnością osoby trzeciej,
- towar jest obciążony prawem osoby trzeciej,
- towar cechuje się ograniczeniami w korzystaniu lub rozporządzaniu nim w wyniku decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
VII Procedura reklamacyjna
- Klientowi przysługuje prawo do reklamowania zakupionego towaru (formularz reklamacji pobierzesz tutaj).
- Reklamowany towar wraz z dowodem zakupu (faktura VAT lub paragon) oraz formularzem reklamacji należy dostarczyć na adres: Grykar, ul.Reknicka 1, 61-065 Poznań.
- Czas rozpatrzenia reklamacji jest uzależniony od szybkości działania Działu Kontroli Jakości producenta i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie może być dłuższy niż 30dni od daty otrzymania reklamacji.
- W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia zgłoszenia reklamacyjnego, sklep internetowy Grykar dokona wymiany towaru na pozbawiony wad lub zwrotu środków finansowych na wskazany przez Klienta numer rachunku bankowego.
- W sytuacji gdy klient zażyczy sobie zwrotu środków pieniężnych za reklamowaną oponę, na wskazane konto zostanie zwrócona wartość opony proporcjonalnie pomniejszona o jej zużycie w stosunku do stanu fabrycznego. Na przykład jeżeli reklamowana opona jest zużyta w 30% od stanu fabrycznego, kwota zwróconych środków pieniężnych będzie również pomniejszona o 30% w stosunku do ceny uregulowanej przez klienta w dniu zakupu.
- W przypadku negatywnego rozstrzygnięcia zgłoszenia reklamacyjnego, wadliwy towar zostanie zutylizowany na koszt Grykar lub odesłany na adres wskazany przez Klienta i na jego koszt.
- Jeżeli reklamacja nie zostanie uznana i nie zgadzacie się Państwo z takim werdyktem, przysługuje Wam prawo odwołania i powołania niezależnego rzeczoznawcy w celu dochodzenia swoich roszczeń.
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w formularzu reklamacyjnym dla potrzeb realizacji procedury reklamacyjnej.
VIII Realizacja zamówienia
- Sklep internetowy Grykar przyjmuje zamówienia w sposób ciągły. Dowodem złożenia zamówienia jest otrzymanie wiadomości e-mail z przydzielonym numerem zamówienia. W przypadku braku adresu e-mail skontaktujemy się z Państwem telefonicznie celem potwierdzenia realizacji zamówienia.
- Automatyczne przyjęcie zamówienia nie jest równoznaczne z potwierdzeniem jego realizacji.
- Zamówienie staje się wiążące dla klienta w momencie, gdy sklep internetowy potwierdzi gotowość realizacji zamówienia.
- Sklep internetowy Grykar dołoży wszelkich starań, by zrealizować zamówienie klienta w możliwie jak najszybszym terminie. W okresach szczytu sezonowego (wiosenna i zimowa wymiana opon) możliwe jest wydłużenie czasu realizacji zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia w Sklepie internetowym oraz dokonaniu płatności otrzymają Państwo informację pocztą e-mail lub telefonicznie, w jakim czasie zamówienie zostanie zrealizowane. Z uwagi na niedostępność towaru u dystrybutorów, sklep internetowy zastrzega sobie prawo do odmówienia realizacji zamówienia, a także prawo do zaproponowania klientowi alternatywnego produktu o możliwie zbliżonych parametrach użytkowych i cenowych. W takim wypadku skontaktujemy się z państwem e-mail-owo lub telefonicznie.
- Z chwilą złożenia zamówienia dane osobowe klienta chronione są zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dn. 29.08.1997r., Dz.U. nr 133, poz. 883. Zobowiązujemy się do wykorzystywania zgromadzonych w ten sposób informacji zgodnie z punktem 7 regulaminu.
- Składając zamówienie klient wyraża zgodę na przetwarzanie własnych danych osobowych dla potrzeb realizacji procesu zamówienia, obsługi posprzedażowej (reklamacji) i w celach promocyjnych, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.97r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. nr 133, poz. 883.
- O wszelkich zmianach w zamówieniu klient zostanie powiadomiony pocztą elektroniczną e-mail lub telefonicznie. Klient otrzyma szczegółowe informacje na temat postępów w realizacji złożonego zamówienia.
- Towar można odebrać osobiście w serwisie opon Grykar zlokalizowanym przy ul. Reknickiej 1 w Poznaniu (po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym terminu odbioru zamówienia). Towar wysyłamy także za pośrednictwem firm kurierskich.
- Czas realizacji zamówień 24-72h, w przypadku niemożności realizacji zamówienia w tym terminie nasi konsultanci skontaktują się z Państwem.
- Rozliczenia transakcji są przeprowadzane przez CashBill.
- Wysyłka i formy płatności zamówionego towaru:
Wysyłkę realizujemy za pośrednictwem firm kurierskich, dostępne są następujące formy wysyłki w zależności od preferowanej przez Klienta formy płatności:
▪ wysyłka za pobraniem,
▪ wysyłka po przedpłacie realizowana przez kuriera,
▪ wysyłka po przedpłacie przelewem tradycyjnym
Jeżeli wartość zamówienia przekracza kwotę 600zł wysyłka do Klienta gratis, zamówienia na kwotę mniejszą lub równą 600zł płatne 30zł. - Użytkownik sklepu internetowego Grykar akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu w momencie dokonania zamówienia.
IX Odpowiedzialność
- Grykar nie ponosi odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju straty poniesione przez Użytkownika wynikłe z korzystania ze Sklepu internetowego, a szczególności za straty materialne, finansowe lub utracone korzyści, a także za brak dostępu do systemu wynikającego z przerwy technicznej bądź awarii.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za sposób korzystania z Konta i Sklepu internetowego przez Użytkownika.
X Prawa autorskie
- Materiały udostępnione w Sklepie internetowym wykorzystywać można jedynie na własny użytek, w celach niekomercyjnych.
- Wygląd strony, wszystkie opisy, dane, pliki graficzne i ten regulamin są własnością firmy Grykar. Kopiowanie i wykorzystywane w celach innych niż niekomercyjne i na własny użytek, bez zgody firmy Grykar narusza prawa autorskie i będzie traktowane jako przestępstwo gospodarcze.
- W przypadkach, gdy materiały udostępniane w Sklepie internetowym bądź na stronie www.krainaopon.pl należą do innych podmiotów – wykorzystywane są one wyłącznie za ich zgodą i także są chronione prawem autorskim.
XI Postanowienia końcowe
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest dobrowolne i równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nie uregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin obowiązuje od dnia 10.05.2019 r.